Regulamin świadczenia usług stomatologicznych w gabinecie “Bueno Dental Stomatologia”
Celem działania naszego gabinetu jest interdyscyplinarne, kompleksowe leczenie stomatologiczne. Gabinet jest praktyką prywatną, nie udzielamy świadczeń w ramach Narodowego Funduszu Zdrowia.
Ogólne zasady obsługi wizyt
Zajmujemy się wyłącznie leczeniem wcześniej umówionych na wizytę Pacjentów.
Zapisu można dokonać telefonicznie pod nr tel 798922677, osobiście w gabinecie, drogą mailową na rejestracja@buenodental.pl oraz online przez stronę buenodental.pl.
Wizyty umówione online muszą być potwierdzone telefonicznie przez recepcje Bueno Dental, dopiero wtedy wizyta jest zarezerwowana.
Bezwzględne pierwszeństwo przyjęcia mają Pacjenci zapisani na wizytę, jest to spowodowane naszym dbaniem o punktualność przyjęć. Niestety mogą wystąpić nieprzewidziane sytuacje i niektóre zabiegi mogą się przedłużyć. Może to skutkować przyjęciem następnego Pacjenta z kilkunastominutowym opóźnieniem, za co z góry Państwa przepraszamy i prosimy o wyrozumiałość. W trosce o Państwa czas w miarę możliwości rejestracja stara się na bieżąco informować telefonicznie pacjentów o możliwym opóźnieniu
Nie prowadzimy tzw. “ostrego dyżuru” ale nie jesteśmy obojętni na cierpienie naszych Pacjentów. Osoby z bólem lub nagłe przypadki w miarę możliwości przyjmiemy w danym dniu między wcześniej umówionymi pacjentami lub pod koniec dnia (wiąże się to z oczekiwaniem w poczekalni lub w domu pod telefonem).
Spóźnienie Pacjenta na wizytę powyżej 15 minut, bez uprzedniego powiadomienia traktowane jest jako absencja (niezgłoszenie się na wizytę). Po tym czasie przyjmowany jest kolejny, zapisany lub ponadplanowy pacjent z bólem.
Przeciwwskazaniem do odbycia wizyty jest aktywna opryszczka oraz objawy przeziębienia – w takim przypadku prosimy o kontakt z recepcją w celu zmiany terminu wizyty.
Potwierdzanie wizyt
Każda rezerwacja wizyty jest potwierdzana przez nas wiadomością sms na 1 dzień roboczy lub 2 dni robocze (w przypadku wizyt trwających dłużej niż godzinę) przed planowaną wizytą. W treści sms otrzymają Państwo prośbę o potwierdzenie wizyty odsyłając wiadomość o treści “TAK”. W przypadku chęci zmiany terminu lub odwołania wizyty prosimy o kontakt telefoniczny.
W przypadku braku odpowiedzi na wiadomość sms, podejmiemy próbę kontaktu telefonicznego do godziny 18:00. Jeśli do godziny 18:00 dnia poprzedzającego wizytę nie otrzymamy potwierdzenia lub nie nawiążemy kontaktu telefonicznego, rezerwacja zostanie anulowana. Nie potwierdzenie wizyty objętej wcześniejszą wpłata zaliczki skutkuje jej utratą na poczet gabinetu Bueno Dental Stomatologia.
Pierwsza wizyta
Sugerujemy przybycie 15 min przed planowanym rozpoczęciem wizyty.
Przed pierwszej wizycie zakładamy kartę Pacjenta (dokumentacja medyczna) i prosimy o wypełnienie Kwestionariusza oraz Ankiety medycznej. W celu założenia karty konieczne jest podanie imienia i nazwiska, numeru PESEL, adresu zamieszkania, numeru telefonu, ewentualnie adresu email. W celu weryfikacji danych Pacjent może być poproszony o okazanie dowodu osobistego lub paszportu.
Pierwsza wizyta jest wizytą konsultacyjną na której wykonywane jest pełne badanie stomatologiczne, zdjęcia wewnątrzustne w celu omówienia zakresu leczenia, badania radiologiczne/dodatkowe jeśli istnieją wskazania. Po pierwszej wizycie Pacjent powinien otrzymać plan leczenia biologicznego – informacja czy konieczne jest wykonanie higienizacji, które zęby wymagają usunięcia próchnicy, wymiany starych wypełnień, leczenia endodontycznego lub muszą zostać usunięte. W przypadku odbudowy protetycznej, leczenia ortodontycznego lub implantologicznego zostanie umówiona kolejna wizyta w celu przedstawienia planu leczenia oraz kosztorysu.
Bueno Dental Stomatologia jest pod stałym nadzorem audio-wizualnym, z wyłączeniem pomieszczeń sanitarnych.
Zaliczki na wizyty
W przypadku rezerwacji terminu na zabiegi trwające powyżej 60 min, pacjent zobowiązany jest do wpłacenia zaliczki w wysokości 100 zł (za rezerwację gabinetu i gotowość zespołu Bueno Dental). Zaliczka jest odliczana od kwoty całego zabiegu w dniu, w którym zabieg się odbędzie.
Anulowanie wizyty objętej wcześniejszą wpłatą zaliczki możliwe jest najpóźniej na 48h przed uzgodnionym terminem zabiegu. Przechodzi ona tym samym na kolejną wizytę lub jeśli pacjent ma takie życzenie gabinet zwraca zaliczkę na rachunek bankowy wskazany przez pacjenta.
W przypadku odwołania wizyty objętej wcześniejszą wpłatą zaliczki na mniej niż 48h przed zabiegiem lub niestawienie się na zabiegu skutkuje jej utratą na poczet gabinetu Bueno Dental Stomatologia.
W przypadku odwołania dwóch wizyt pod rząd (bez względu na ich długość) lub nie zgłoszenia się na potwierdzoną wizytę, umówienie kolejnego terminu nastąpi po wcześniejszym wpłaceniu zaliczki w wysokości 200 zł – zaliczka ta zostanie odliczona od kwoty całego zabiegu w dniu, w którym zabieg się odbędzie.
Ogólne zasady leczenia w Bueno Dental
W Bueno Dental Stomatologia mamy interdyscyplinarne podejście do leczenia pacjentów oraz zgrany zespół lekarzy. Konsultujemy między sobą Państwa przypadek i delegujemy poszczególne etapy do konkretnego specjalisty z naszego zespołu gdyż szanujemy Państwa czas i komfort. W celu zapewnienia najwyższej jakości nasze prace protetyczne oraz wypełnienia wykonywane są z najlepszych i bezpiecznych materiałów. Do każdego problemu stomatologicznego podchodzimy indywidualnie i z szacunkiem.
Pacjent wyraża zgodę na leczenie, bez niej nie może zostać rozpoczęty żaden zabieg. Zgoda może być ustna w przypadku prostych procedur lub pisemna w przypadku bardziej skomplikowanych np. leczenia kanałowego lub ekstrakcji. Wszelkie negatywne konsekwencje związane z brakiem rozpoczęcia leczenia obciążają pacjenta, który nie wyraził zgody na jego rozpoczęcie.
Wszelkie zabiegi oraz procedury lecznicze wykonywane w Bueno Dental Stomatologia mają charakter umowy starannego działania i w żadnym przypadku nie obejmują gwarancji rezultatu. Leczenie jest wykonywane zgodnie ze sztuką medyczną i aktualną wiedzą, natomiast jego przeprowadzenie nie zawsze gwarantuje uzyskania idealnego rezultatu, albowiem zależy ono od wielu czynników niezależnych od zastosowanych procedur. Leczenie, każdego rodzaju związane jest z ograniczeniami medycznymi, technicznymi, mechanicznymi i materiałowymi, jak również z cechami osobniczymi Pacjenta mogącymi stać na przeszkodzie osiągnięcia pożądanego przez Pacjenta efektu.
O możliwych powikłaniach Pacjent jest informowany przed przystąpieniem do zabiegu. Przed rozpoczęciem leczenia Pacjent musi być świadomy możliwości wystąpienia powikłań i tak planować wizyty, aby nie kolidowały z innymi ważnymi wydarzeniami (możliwe powikłania mogą utrudnić lub uniemożliwić ich realizację).
Udzielamy 1 rocznej rękojmi na wypełnienia kompozytowe i leczenia kanałowe oraz 2 letniej rękojmi na odbudowy protetyczne stałe (korony, licówki, nakłady, mosty). Warunkiem uwzględnienia rękojmi jest obecność na kontrolach po zabiegach, stosowanie się do zaleceń lekarskich co do utrzymania odpowiedniej higieny jamy ustnej oraz odbywanie wizyt higienizacyjnych w ustalonym przez lekarza czasie. Kontrole muszą odbywać się co 6 miesięcy od zakończenia leczenia lub w określonym przez lekarza czasie.
Po zabiegu wszczepienia implantu kontrolę wyznacza lekarz indywidualnie i konieczne są płatne badania radiologiczne w celu oceny osteointegracji i stabilności implantu.
Reklamacji nie podlegają:
- prace tymczasowe, korony tymczasowe i protezy natychmiastowe (wykonywane bezpośrednio po usunięciu zębów, wymagające po pewnym czasie podścielenia);
- prace przy wykonywaniu, których pacjent został poinformowany o ograniczonej gwarancji lub jej braku, a które zostały wykonane na wyraźne życzenie pacjenta;
- wypełnienia w leczonym zębie, bezpośrednio po założeniu wypełnienia kiedy okazuje się konieczne przeprowadzenie leczenia kanałowego, wtedy wypełnienie wykonuje się w ramach rękojmi, natomiast koszt leczenie endodontycznego ponosi pacjent.
- złamania koron zębowych pomiędzy wizytami , będącymi w trakcie leczenia endodontycznego;
- złamania koron zębowych po leczeniu endodontycznym nieodbudowanych protetycznie;
- awarie protetyczne wynikające z braku przestrzegania zaleceń lekarza dotyczące uzupełnień protetycznych;
- uzupełnienia tylko części braków zębowych, powodujące przeciążenia strefy uzupełnionej protetycznie;
- urazy mechaniczne;
- naturalne zaniki kości i zmian przyzębia;
- schorzenia mające wpływ na stan jamy ustnej i zębów (cukrzyca, padaczka, osteoporoza, stan po napromieniowaniu i terapii cytostatykami). W przypadku leczenia ortodontycznego, implantologicznego i protetycznego warunki rękojmi objęte są odrębną zgodą i umową.
Leczenie protetyczne
Podczas leczenia protetycznego, Pacjent jest zobowiązany podpisać dokumenty świadczące o akceptacji planu leczenia oraz dokumenty akceptacji pracy po zakończeniu leczenia. Jeżeli pacjent ma zastrzeżenia w zakresie wykonywanej pracy, to ma obowiązek zgłosić je w formie pisemnej lekarzowi prowadzącemu.
Wizyty protetyczne są rozliczane w systemie 50/50 czyli przy rozpoczęciu pracy Pacjent wpłaca połowę z całej kwoty planowanej pracy a przy oddaniu drugą połowę.
Leczenie dzieci
Podczas leczenia osób niepełnoletnich konieczna jest obecność przynajmniej jednego rodzica/opiekuna prawnego w gabinecie. Leczymy tylko pacjentów współpracujących z lekarzem. Nie wykonujemy żadnych zabiegów “na siłę” nawet na prośbę rodziców. W przypadku braku możliwości wykonania usługi z powodu zachowania pacjenta wizyta zostanie rozliczona zgodnie z cennikiem.
Z racji trudności utrzymania suchości w jamie ustnej u dzieci oraz trudniejszej współpracy z małym pacjentem na wypełnienia u dzieci nie udzielamy gwarancji i nie podlegają one reklamacji.
Regularne Kontrole
Regularna kontrola stomatologiczna pozwala na wczesne wykrycie patologii, daje możliwość zatrzymania choroby i szybszego oraz mniej kosztownego leczenia.
Zachęcamy do wyrażenia zgody na regularne przypominanie o kontrolach
Kontrole muszą odbywać się minimum co 6 miesięcy od zakończenia leczenia i są warunkiem uwzględnienia rękojmi. Rękojmia obejmuje uszkodzenia wypełnień lub prac protetycznych wynikłe z normalnego ich użytkowania. Rękojmia nie zostanie uwzględniona w przypadku gdy:
- Pacjent nie zgłasza się na regularne wizyty kontrolne i higienizacyjne (raz na pół roku lub wg zaleceń lekarza)
- Pacjent nie stosuje się do zaleceń higienizacyjnych.
- Pacjent przerwał zaplanowane leczenie protetyczne lub ortodontyczne (nie kontynuuje leczenia od dwóch miesięcy)
- Pacjent ma świadomie nie leczoną wadę zgryzu.
- Pacjent ma wytarte powierzchnie zębowe i nie podejmuje leczenia odtwórczego startych powierzchni.
Producent implantów udziela na nie gwarancji, w przypadku braku osteointegracji lub utraty stabilności implantu (w okresie gwarancji), implant dostarcza bezpłatnie. Ponowne wszczepienie implantu dostarczonego przez producenta, odbywa się bezpłatnie w terminie wskazanym przez lekarza prowadzącego (w okresie 2 lat od pierwotnego wszczepienia). Warunkiem wykonania takiego zabiegu jest odbycie kontroli według indywidualnego planu, nie rzadziej niż raz na rok. Wymiana bezpłatna implantu nie obejmuje:
- kosztów odtworzenia kości, jeżeli jest to konieczne do ponownego osadzenia implantu;
- uzupełnień protetycznych na tym implancie oraz części mocujących.